خاله ریزه و بیل سحر آمیز
خاله ریزه و بیل سحر آمیز

خاله ریزه و بیل سحر آمیز

ماهی قرمز ما

پارسال از ماهی قرمزم خیلی مواظبت کردم. همه اصول و مراقبت ها رو از تو اینترنت پیدا کرده بودم و همه رو به خوبی انجام می دادم. یادمه اواخر تابستون بود که ماهی قرمزم مرُد.

نمیدونم چه اتفاقی افتاد ولی یک ساعت تمام براش گریه کردم. دلم حسابی شکسته بود

امسال دیگه ماهی قرمز نخریدم. چون خونده بودم ماهی قرمز عمر طولانی داره ولی اکثر ماهی قرمزها همون اوایل سال  میمیرند و همه اینا به خاطر مراقبت اشتباه  و نادرست از ماهی هست. حتی بعضی وقتا فروشنده ماهی باعث این قضیه است.

راستش یک جا هم خوندم که اصل سفره هفت سین سیب در آب بوده . و این ماهی قرمز یک رسم چینیه . حالا این کالاهای چینی کم بود فرهنگشون هم با جون و دل پذیرفتیم و ازش تقلید میکنیم.

در ضمن ماهی که اوایل عید میمیره نمیتونه نماد زندگی باشه .

امسال عید نخریدیم عوضش تو حوض آبیمون سیب و شمع انداختیم خیلی هم قشنگ شد.

دم خودمون گرم

نظرات 3 + ارسال نظر
مینا چهارشنبه 26 فروردین 1394 ساعت 15:57 http://taraze-roozaane.blogsky.com

سلاام...
منم هیچ سالی ماهی قرمز نمی خرم1...البته از بُعد بهداشتیش بهش نگاه کردم!...
از اطلاعاتت ممنونم...
منم سیب قرمز در تنگ آب مندازم!...

سلام
آفرییییییییییین !!!
راستش من بعد بهداشتیش رو فکر نکردم. اخه نمیدونم چه ایرادی داره و از لحاظ بهداشتی چطوریه
ولی خب دلم میگیره وقتی زود می میرند.
سیب قرمز خوشگل تره . بعدشم میشه سیب رو خورد

الف ص شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 15:19

برای نگهداری از ماهی باید آب را نصف روز درون ظرفی نگه داری کنیم تا کلر از آب بره......اینطوری ماهی ها بهتر نفس می کشند. بعضی ها به اشتباه از آب تصفیه شده استفاده می کنند..

بابا من 24 ساعت اب رو تو ظرف نگه میداشتم کلرش بره بعد اب ماهیم رو عوض میکردم. به موقع و راس ساعت بهش غذا می دادم
ابش رو با ارامش عوض میکردم نترسه و سکته نکنه
نزدیک نور پنجره میزاشتمش
اونقدر همچی رو رعایت میکردم که وقتی مرد خیلی بیشتر ناراحت شدم

Haamed شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 12:45 http://www.haashmo.blog.ir

درود.
مدتی نبودید؟
باهاتون در مورد قضیه ی طبیعت موافقم. این آدما فقط باد بیخود هستن. حالا نمیدونن کوروش کی بوده هی سنگشو میکوبن به سینه! ولی میرینن به طبیعت و فضای سبز و کوچه و خیابون.
ما هم سالهاست که ماهی نمیخریم. یعنی عیدی نداریم که.

هوارتا درود
مسافرت بودم
نتم نداشتم
واقعا فقط شعار میدن!!!!
در مورد ماهی قرمز خوب کاری میکنید. ولی در مورد عید برام عجیبه!! چرا نباید عید داشته باشید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.