خاله ریزه و بیل سحر آمیز
خاله ریزه و بیل سحر آمیز

خاله ریزه و بیل سحر آمیز

یک بازی

اگه یک شخص از افراد دولتی بودی و قدرت این رو داشتی که قانونی رو وضع کنی که برای کشورت مفید باشه چه کارهایی میکردی

من چندتا از چیزایی که به ذهنم رسیده رو نوشتم. شما هم بگید

اگر من دولت بودم مالیات کالاهای لوکس و وارداتی رو شش برابر میکردم و عوض اون مالیات رو از کلیه کالاهای ضروری مثل مواد غذایی مصرفی خانوارها به طور کل بر میداشتم.

اگر من دولت بودم یکی از مجازات های بعضی زندانی ها رو که جرم کوچکتری مرتکب شدن  و توان مالی جریمه را  ندارند. تمیز کردن منطقه ای از محیط زیست قرار می دادم.

 اگر من دولت بودم حداقل سالی یک بار مسابقه استعداد برتر میگزاشتم و بهترین ها رو در زمینه های ورزشی،هنری،علمی و ... رو انتخاب میکردم و حمایت مالی از اون فرد مستعد رو در  برنامه قرار میدادم.

اگر من دولت بودم در ساخت بنزین مرغوب بیشترین سرمایه گذاری را میکردم.

اگر من دولت بودم جریمه خودروهای متخلف چندین برابر میشد. و قسمتیش در بهبود حمل نقل و خیابانها هزینه میشد .

نظرات 4 + ارسال نظر
زبله چهارشنبه 10 دی 1393 ساعت 10:18 http://lee-aad.blogfa.com

در اینجا وادار کردن به معنای زور و اجبار نیست...منظور این بود بسکه جو شاد و شنگول میشد همه از کوچیک و بزرگ و پیر و جوان ناخواسته به رقص بیفتن و نتونن جلو خودشونو بگیرن.یعنی من به طرز نا محسوسی وادار به رقصشون میکردم...

به طرز نا محسوس یعنی چی
در دستشویی ها رو میبستی که مجبور بشن اون حوالی بندری بروند

میم عین سه‌شنبه 9 دی 1393 ساعت 15:01 http://mim-eyn.blog.ir

اینایی که نوشتید جسارتاً بیشتر مربوط به مجلس و قوه قضاییه هست، نه دولت!
دولت فقط مجری قوانینی هست که مجلس تصویب میکن و از خودش نمی تونه قانون وضع بکن.

سوالم رو بخون
نوشتم اگه یک شخص از افراد دولتی بودی و قدرت این رو داشتی که قانونی رو وضع کنی
افراد مجلس هم جزو دولت هستند- حالا درسته که تو کارهایی که انجام می دادم نوشتم دولت. ولی منظورم همون قانون گذارها بودن
این که گفتم دولت هم شامل هر کسی میشه که اختیاری در دست داره و میتونه قانونی وضع کنه

زبله دوشنبه 8 دی 1393 ساعت 12:19 http://lee-aad.blogfa.com

مثه ترکیه که زده به کار فیلم و سریال و داره خودشو مطرح میکنه در کل دنیا و مناطق توریستی و زیباش رو به این بهونه نشون دنیا میده منم همینکارو میکردم...به اضافه ی برداشتن دین اجباری و حجاب مزخرف...و بالا بردن حقوق کارگر بیچاره ..این قشر ضعیف جامعه....و همیچنین هر چی گداگودوله جمع و جور میکنم و اگر هر جا گدا دیدم اگه مستحق باشه کمک میکنم و اگه نا مستحق باشه چنان بلایی به سرش میارم که از کرده ی خودش پشیمون بشه...صندوقای صدقاتو متهوع رو جمع میکردم..و جلوی سد معبر ها و دامبول و دیمبول عزاداریهارو میگرفتم و فقط در مسجد و حسینه حق عزاداری دارن...هر چند وقت یکبار جشن بپا میکردم و مردمو به رقص و پایکوبی وادار میکردم...در مدرسه ها یه بخشش رو کلاس موسیقی و رقص میذاشتم تا بچه ها بیشتر تشویق به اومدن به مدرسه بشن..دختر پسرهارو یکی میکردم تا از همصحبتی هم لذت ببرن و بهانه ی خوبی بشه برای عشق به مدرسه و تحصیل و بی انگیزه نشدن...

کارگر بیچاره رو خوب اومدی .قربون دستت اگه شد بگو به ما کارمنداا هم توجه کنند
زبله میگم حالا وادار نکن- اصلا وادار کردن خوب نیست-نتیجه عکس میده- ملت لج میکنند. هر شب مراسم عزداری میزارن به جای رقص و پای کوبی

Haamed یکشنبه 7 دی 1393 ساعت 12:38 http://www.diman.blog.ir

اگر من اختیار این کار رو داشتم:
1) آزاد هستید هر دین و مذهبی داشته باشید ولی تبلیغ برای هر دین و مذهبی ممنوعه.2)پوشیدن هر نوع لباسی آزاد هست ولی در چارچوب یک قانون خاص.3)مساله کم آبی خیلی مهم هست.کسانی که زیاد آب مصرف میکردن رو به شدت تمام مجبور میکردم چندین ده برابر پول اضافه مصرف کردن رو پرداخت کنن.4)خیلی روی انرژی های پاک سرمایه گذاری میکردم.5)ایده های تازه و در بخور رو خیلی حمایت میکردم و... زیاد هستن.
اینکه مسائل عقیدتی و پوشش رو اول قرار دادم برای این هست که مردم ما ظاهربین هستن.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.